No caminis davant meu, potser no et segueixi. No caminis darrera meu, potser no et guiï. Camina al meu costat i sigues el meu amic.

Cançonetes




Goigs de la Cerimònia del Bateig dels Confrares de la Colla dels Bufets



Estimats Confrares,

                     Com a ministre oficiant, us mostraré els meus poders atorgats

                     Que no hi ha altre personatge al Mon,

                     amb els ous del vostre Canonge Ramon

                     gustós, senyores i senyors m’avinc

                     a explicar-vos com els tinc.

Els tinc grossos i rodons

com els pares Felipons

Els tinc nets i sense tites

com els pares Jesuïtes

També els tinc frescos i bonics

com els dels pares Dominics

Cadascun pesa un quilo

com els del Pare Camilo

No els tinc tous ni tampoc nanos,

com els tenien els Hermanos

Ni tenen les bosses tristes

com els dels hermanos Maristes

No em ballen nit i dia

com els de la escola Pia

Ni massa tocatardans

com son els dels Salesians

Ni fan aquell tuf de be

dels frares de la Mercè

Ni amb senyals alarmistes

dels ous dels seminaristes

Ni ridículs ni pudents

com ho son en tants convents

Ni aprimats pels mals vicis

com els tenen els novicis

Son peces que fan lluir

com els de sant Agustí

No se’m poden tornar enrere

com li passava a sant Pere

I tenen un toc tant suau

com els collons de sant Pau

I poden omplir un cabàs

com els ous de sant Tomàs

Hi ha més tall i més tiberi

que els de sant Felip Neri

No m’escalden la titola

com a sant Ignasi de Loyola

No em freguen la pastanaga

com a sant Lluís Gonzaga

     
resumint:

Que no hi ha altre personatge al mon

amb els ous com els del vostre Canonge Ramon

 Amb aquesta peça tant pulcra i fina, disposada a tot servei, PER MAJOREM GLORIAM DEI. Pels poders que m’han estat atorgats pels Confrares de la colla dels Bufets, previ consentiment dels interessats, i amb la meva condició de representant de capellans i escolans aquí presents, passem tot seguit a fer la celebració del bateig.
  ( es demana la presència del neòfit a batejar..)

Com manen els estatuts no escrits de la nostra Confraria, quedes des d’aquest moment batejat amb ratafia com a nou confrare de la gloriosa Colla dels Bufets, per majorem gloria’m dei.


EL CARDO


Dones rosses i morenes
A Olot busquen un torero
Amb una pixa així Grossa
Envidia del mundo entero


El cardo tiene por nombre
Torero i buen cardador
Su polla al estirarse
Parece un gran espigot


Su trempera les fascina
Cuando la entra pa cardar
I al sentir como barrina
Todas chillan sin parar


Torero, quina cigala
Es com una barra d’or
El cardo tiene una pixa
La més Grossa que hi ha a Olot


Su hermanu la té petita
Però no para de jugar
I a més d’una figa excita
Quan comenta a bellugar


Pequeña i aixurida
Mai es cansa de cardar
El cardo tiene un hermano
D’aquells de déjalo anar.
Sóc Jo ¡¡¡


EL MEU AVI


el meu avi va anar a Cuba
i un bordell i va muntar
la millor casa de putes
de la Xina a Gibraltar


va ser una gran meravella
per a tots els mariners
que només de tocar terra
osties hi havia, per a ser els primers


quan els catalans volien pitxar
cap a casa l’avi havien d’anar
i allà amb la bandarra solien cantar, solien cantar
-Que visquin les putes de cal català


Arribaven de la guerra
Els hi cremaven els collons
I es cardaven les pubilles
Ho feien sense condons


Els mariners de la lleva
I l’avi els primer de tots
No deixaven cap figa orfe
Els veies cardant per tots racons


Quan els catalans volien pitxar
Cridava el meu avi: “ au nois a pagar”
Va acabar la guerra i no varen tornar, no varen tornar
Es van quedar a Cuba i vinga follar i vinga follar.




FICA-LI NOIA


El dia que em vaig casar
No en tenia pa ni vi
Sols una quartera d’ordi
Que la en vaig portat al molí


Fica-li noia, fica-li sí
Fica-li noia el cornetí.


Sols una quartera d’ordi
Que la vaig portar al molí
Quan arribo a casa meva
La dona no em vol obrir

Estr.


Quan arribo a casa meva
La dona no em vol obrir
Guaito per sota la porta
Veig un frare caputxí


Estr.


Guaito per sota la porta
Veig un frare caputxí
Agafo un buscai d’aulina
I el n’agafa dos de pi


Estr.


Agafo un buscai d’aulina
I el n’agafa dos de pi
Ja l’ hi foto garrotada
I ell me’n fot dues a mi


Estr.


Ja l’ hi foto garrotada
I ell me’n fot dues a mi
Tras d’haver-me cardat la dona
Ara em dóna pel cul a mi.


Estr.


Tras d’haver-me cardat la dona
Ara em dóna pel cul a mi.
Maleït sigui el frare
La puta que el va parir.






 
L’ AIGUAT D’ OLOT


A l’any mil nou-cents quaranta
A Olot hi haver un aiguat, un aiguat
Que el Fluvià es passejava
Pels carrers de la ciutat


I els veïns d’abaix pujaven
I els veïns d’abaix pujaven cap a dalt
Pensant-se que passava
El diluvi universal


Si una altra vegada torna
Ja sabeu el que heu de fer, heu de fer
Arreplegar-ne forces fustes
I fer l’Arca de Noè


I un borratxo que ho va veure
Un borratxo que ho va dir, ho va dir
Va dir: que feia més mal l’aigua
L’aigua que no pas el vi




LES ABSOLTES


Les comunes de sifó
No són bones per tothom
Perque el qui caga de cop s’esquitxa


N’heu fet gaires
-no gaires


Anem-ne a fer un poc
Anem
Oh benedictus
Fructus ventris tuis generosis
Orate frates, el cul me grates
Jo amb esclops i tu amb sabates
A que no m’atrapes ?


N’heu fet gaires
-no gaires


Anem-ne a fer un poc
Anem
Sumsum corda sumsum merda
Ara que la tenia
Ja me l’has fet perdre
Vinguen peles, vinguen duros
Ai que bèsties i que burros
I aquí descansen els ossos
D’un que els tenia molt grossos


Qui té duros fuma puros
Qui no en té fuma paper
Qui té boca s’equivoca
I qui té nas es moca
Vinguin peles, vinguin duros
Ai que bèsties i que burros
Toqueu-vos els collons..
Orate frates, amen




REPUTICANTICUS


Ja en farem dir una novena a sant Agustí ( bis)
A la pressó
Per que els de la Moixina ens han dit que no( bis)


Reputicanticus quin cony d’auxilicus
Kirielesion de l’espiritu sànticu
Cara de rànticu, marià concentricu
I aunque tenga las patilles tórtiques
La cara rústica, el pel màsticu i el cul frèsticu
La tita tórtica


Tres homes sense calces vàrem trobar
I amb pistoles dretes a punt de tirar
Son caçadors
I per les nenes maques bons tiradors(bis)
Ja en respon el més petit: jo no hi vull anar (bis)
A Montserrat
Per que el de la Moixina ens han ben cardat (bis)


Dóminus vobiscum, seculorum cristicum
Cul d’una vella,cardeu-li un místicu
Botualisticu